Descarregat el track

Superada l’hora i quart de viatge al llarg d’una sinuosa carretera que ens ha dut de la comarca de la Foia de Bunyol a la comarca la Vall de Cofrents, hem arribat a Gaieta o Venta Gaieta a les 8.30 hores d’un matí solejat i d’una temperatura fresqueta però en tot cas primaveral, molt agradable i en total absència de vents inoportuns.

De seguida hem començat la marxa 55 senderistes que hem agafat un camí que enllaçava amb la Rambla de los Gallegos en direcció Nord-Oest i que després d’un recorregut pel seu llit hem abandonat en direcció Oest. La senda era més o menys plana i còmoda. Poc després i tal i com descrivien els germans Soler, Joaquim i Vicent (aquest en absència degut a una indisposició) proponents de la excursió, hem agafat un camí pràcticament paral·lel a l’antiga Vereda de las Aldeas també d’un perfil pla.

Arribats a una altura pròxima a una petita aglomeració de cases, Los Herreros, el camí gira bruscament a l’esquerra que significa agafar direcció Sud-Oest i immediatament comença una ascensió relativament forta i prolongada que ha resultat oferir-nos el punt més exigent de la jornada. Coronada la muntada ja som a dalt de la Mola del Albeitar i durant uns vint minuts planegem per la plana fins que a una clariana i en ser més allà de les 10 hores aprofitem per fer la parada de l’esmorzar.

Quan mamprenem la marxa pel capdamunt de la mola, caminem una mitja hora per una pista de muntanya fins que trobem una desviació a la dreta que rodejant el Puntal de la Cova del Moro durà al grup A fins un entrador força curt però de forta pendent que ens duu a la boca de la mateixa cova.

Per la seua banda el grup B en comptes de tombar a la dreta seguirà tot seguit la pista que els acostarà més directament a Gaieta.

El grup A ha seguit la pista que entre sembrats i vinyes velles i una vegetació no massa  frondosa però sí coberta de pins i sabines escadusseres, hem trobat l’accés mencionat a la dreta que conduïa a la Cova del Moro. Allà a mesura que anàvem arribant es quedàvem per l’entrada ja que la boca no es massa gran. En això, d’una manera impetuosa ha eixit d’estampida una cabra salvatge de cornamenta monumental amb la seua cria que ha arramblat amb qui estava per davant. En la seua fugida  ha colpejat, no frontalment ningú però sí a un company l’ha desequilibrat i ha caigut de manera aparatosa fent-se algunes ferides als braços i un colp al cap. Immediatament ha estat atès pels facultatius que per sort son membres del grup i l’incident no ha tingut superiors conseqüències. Després de l’atenció mèdica corresponent i comprovat que l’afectat podia caminar sense dificultats, hem caminat una bona estona pel GR-7 en direcció primer Sud-Est i després Nord i a les envistes de Gaieta, que quedava als nostres peus, després d’una baixada molt pronunciada, a les 13.15 hores hem arribat a al nostra destinació.

Pel camí s’ha agraït als germans Soler la seua dedicació, s’ha fet una prova de cant de l’”himne”, certament millorable i l’autobús ens ha dut a la Venta del Pilar de Bunyol on hem degustat un sucós dinar i a les postres, els rollets i els licors oferts per  Arturo Calaforra, pels seus 5.000kms i per Enrique Valdeolivas, pels seus 2.000kms. Enhorabona als esforçats senderistes!!