Descarregat el track

Hui segona eixida del grup senderista post-pandèmia de Corona-virus, hem fet una interessant excursió en la que hem recorregut en un relativament petit cercle, tres comarques, la Costera pel terme d’Estubeny, la Canal de Navarrés pel terme d’Anna i la Ribera Alta pel seu terme més meridional que és el municipi de Sellent.

Tal i com estava estipulat en la convocatòria els cotxes particulars han aparcat a l’entrada del poble d’Estubeny i a les 8.45 hem començat a caminar 45 senderistes en direcció Oest pel GR-332 per un camí en forta pendent que voreja i domina un barranc l’eix del qual està ocupat per recents plantacions de tarongerar.

Prompte hem superat l’altura del barranc i pel paratge dit “Llano del Nero”, ja en terme d’Anna, ens dirigim cap al riu Sellent que sobre aquest punt conforma un profund canó al qual hem de baixar amb precaució ja que recents pluges han deixat el camí certament esvaradís. En la baixada envoltats d’exuberant vegetació de ribera visitem les restes d’una petita central elèctrica. En arribar al llit la quantitat d’aigua que duu el riu ens impedeix de creuar-lo per on pretenia el nostre mentor de hui , Paco Castelló que bon coneixedor de la ruta, ens recomana d’anar aigües amunt per la marge dreta fins arribar a un magnífic paratge tancat al front per una paret de roca d’uns trenta metres d’altura des d’on cauen dues  majestuoses cascades que causen la sorpresa general. És la cascada que forma aigües avall el Gorg de l’Escala. El gorg –dit de passada- és un clot d’un riu on s’entolla l’aigua.

Són al voltant de les deu i aprofitem la vista per recuperar forces esmorzant. En acabant el refrigeri, continuem per la marge esquerra amb molt de compte per no esvarar i arribem a un altre imponent salt d’aigua d’espectacular cabal. Als seus peus es forma del Gorg Català al qual no tots decideixen acostar-se ja que la dutxa està assegurada! Tot tornant i refent el camí hem observat l’extensa riquesa botànica del paratge, magraners, nogueres, lledoners, llentiscles, xops o pollancres, heures per tot arreu, lianes i molts més exemplars que faria la llista inacabable…i el terra entapissat per una extensa capa de molsa…

Hem refet el camí fins superar el canó del riu i un reduït grup ha agafat el camí directe a Estubeny i la resta hem rodant en direcció Nord-Est i posteriorment Est per la part alta del “Llano del Nero” i travessant una plana i extensa pineda hem arribat a un magnífic mirador sobre Estubeny. La baixada al poble ha esta ràpida i encara ens ha deixat temps per visitar el singular paratge la Cabrentà, ja en terme d’Estubeny. Zona de roques laberíntica d’un altíssim grau d’humitat i de nou amb una vegetació de botànica molt variada, frondosa i pletòrica.

En arribar als cotxes ràpidament hem fet cap al restaurant del Club de Tennis del poble veí de la Llosa de Ranes on a les postres del dinar ha tingut lloc un emotiu acte de lliurament per part del representant del poble de Moixent, Vt. Soler Alba, d’una rèplica de la figureta de bronze ibera del “Guerrer de Moixent” als dos senderistes que han complit els vuitanta anys en plena activitat senderista, Elies Rallo i Josep L. Tortosa. Llaor als dos senderistes de provada solidaritat excursionista!!!