Descarrega’t el track

Un dia lluminós i d’alt voltatge paisatgístic és el que ens ha preparat l’amic Arturo Calaforra. El nostre recorregut ha voltat per la Serra d’Oltà, mola de l’extrem de l’alineació de la serralada bètica entre els termes de Calp i Benissa (la Marina Alta).

L’estretor de la carretera d’accés a la Zona d’Acampada de la Serra d’Oltà indicada en la convocatòria, aconsellava de totes totes fer el viatge d’aproximació en cotxes particulars i cap allà amb una bona distribució de viatgers per cotxe, ens hem dirigit 43 excursionistes.

A les 9 hores en punt partim per un caminet vorejat de pedretes ben arrenglerades que ix costera amunt d’un lateral del aparcament de la zona d’acampada. Camí que al cap de 100 metres desemboca en un altre camí més ample on uns rètols ens mostren que prenem el PR 340 que és la guia d’un molt ben indicat circuit. Continuem costera amunt i després d’algunes revoltes, la pista, condueix a una explanada ampla on s’erigeix l’Ermita Vella dedicada a Sant Francesc en memòria d’una altre ermitori ja desaparegut que existia pels voltants dedicat a Sant Jaume. Des de l’explanada la vista era extraordinària. La barana que envolta l’ermita ens ha permés d’abocar-nos en direcció a l’Est i admirar la immensitat de l’espill de la mar en calma davant per davant de l’imponent monument natural que és el Penyal d’Ifac.

Hem aprofitat per fer una fotografia de grup i de seguida em continuat per la pista fins que a les 9.45 hores el PR-340 es separa del camí ample i ix a l’esquerra per una fondalada o barranquet molt empinat i amb molta pedra. La pujada és forta però curta. Al cap d’amunt arribem a una collada i uns indicadors informen que el camí continua en direcció Nord però nosaltres seguim l’indicador que ens orienta cap “el Pinet” en direcció Est. Un gran pi solitari, salvat d’alguna crema anterior, queda emmarcat en una petita plataforma arrecerada que fa de balcó natural. Lloc estratègic molt ben pensat per a esmorzar. L’altura a la que estem ens permet gaudir de la bellesa magnífica que ja veiem des de l’ermita però ara amb més perspectiva. En aquest lloc privilegiat, als nostres peus queda la mar, la llacuna del salinar, explotat des de temps dels romans al peu del penyal, al Sud es veu del Puigcampana i el Ponoig, Alacant i, més pròxima, la boca dels túnels del Mascarat. Cap al Nord es veu la silueta del Montgó i el cap que emmarca Moraira i el seu Portet. En l’horitzó algú amb bona visió distingeix “clarament” la silueta d’Eivissa…

A les 10.45 hores hem tornat al ja mencionat PR 340, ara ja en direcció Nord i directes al  cim de la serra d’Oltà. En l’atac final al cim es separem momentàniament del PR i avancem vorejant l’altiplà que conforma la mola fins el cim (589m.) 11.30hores. Des d’allà divisem el fons de la cara nord de la Mola, un vertiginós cingle que permet veure el fons en vertical per on passa l’autopista A7. Un alt pal de fusta  assenyala el cim i al seu voltant es fem la fotografia de grup.

Sense pèrdua de temps iniciem el descens ara en direcció Sud fins que agafem de nou el PR-340 i continuem en un llarg camí en pendent descendent per un barranc on la vegetació és més abundosa amb pins heroics salvats de repetides cremes.  Pròxim a la part inferior del barranc passem per la vora d’una antiga construcció assenyalat com “el Pou de la Mola” 12.15h i de seguida el camí ens duu a una pista de muntanya que nosaltres hem agafat cap a la dreta en direcció Nord. Aquesta pista va planejant amb algunes rampes empinades de curta durada i passem pels peus del “Dit d’Oltà”12.45h, formació rocosa singular en forma de dit. Per aquest punt la pista per on venim gira en direcció Est i prompte l’abandonem i prenem un caminet que ix a la seua dreta que en un suau descens i per una ombria de  rica vegetació arbòria amb pins i carrasques ens torna al lloc de la Zona d’Acampada a les 13.45h. havent recorregut 11kms i haver pujat 550metres de desnivell acumulat.

El restaurant Internacional de la platja de Calp ens serveix unes gustoses paelles d’arròs a banda i arròs negre que ens recuperen cos i ànima! A les postres Pep Tortosa anuncia els 1.000 kms de Rafel Cortés Gosàlvez. Enhorabona!

Encara…., en el viatge de tornada veiem com la pluja, ara ací i ara allà, rega de forma arbitrària i irregular però amb ganes contrades de les comarques de la Marina Alta i la Safor…