Descarrega’t el track

Interessant marxa senderista la que ens ha preparat l’amic Joaquim Soler que malauradament no ha pogut acompanyar-nos per indisposició física però que el seu germà Vicent ha substituït de manera eficient i impecable. Una excursió circular al voltant de la serra de Peña Rubia, serra situada al terme de Villena amb magnifiques vistes de la comarca de l’Alt Vinalopó.

En un dia clar i de bon matí fred ja que passades les nou quan hem arribat a la Urbanització Peña Rubia els termòmetres marcaven 3ºC, hem començat l’excursió 48 senderistes a les 9:25h., agafant un camí en direcció Nord-oest que prompte ha girat cap a Sud-oest. El terra era d’una terra arenosa i tova i la vegetació abundant de pins i matolls situats en la vessant ombria de la serra. Al principi amb una orografia prou irregular però de seguida, el camí, s’ha mostrat decididament ascendent. Al poc s’ha fet un alt de reagrupament en un xicotet replà on el camí fa un gir prenent direcció Nord-est i immediatament hem continuat fins que hem guanyat la cresta de la serra on ja pegava el sol i on hem esmorzat aproximadament a les 10:15 hores. La presència del sol ja ha fet pujar la temperatura de forma notable i la mateixa s`ha mantingut molt agradable tota la resta del dia. En acabant, situats com estàvem als peus dels Altos de la Huesa, primer dels tres cims fora de la ruta directa programats, hem atacat la seua ascensió la majoria dels senderistes. Els seus 893m d’altura han estat superats sense cap dificultat. Prop del cim hem deixat a l’esquerra una xicoteta “pista de enlairament” des d’on es llancen els “atrevits” voladors amb les ales delta! A dalt hem arribat a les 11:30h., després de superar un camí prou aeri en el que dominaves una excel·lent panoràmica dels termes de Villena i Sax. Eren les 11:45h. quan tornàvem de nou a la ruta directa  i eren les 12h. quan hem arribat a dalt del Peñon de la Peña Rubia –segona de les eixides opcionals- de 931 metres d’altura i on s’ubiquen una antena de comunicacions i una gran creu metàl·lica. Prompte hem tornat a la ruta directa a través de l’últim tram d’una pista asfaltada que seguint en direcció Nord-est fa un revol a l’esquerra i li ix una senda a la dreta. La continuació de la pista asfaltada fins al punt final de l’excursió, era l’opció B que alguns han preferit de prendre. La majoria hem triat d’anar pel camí de la dreta certament empinat que ens conduïa cap a l’Alto de la Casa de la Torre al que s’ha arribat a les 12:30h. Ara, dominant el paisatge dels termes de Sax i Biar i avançant per la vessant de migdia hem arribat al coll de Peña Rubia. En eixe punt es decidia si agafar el camí de tornada de la ruta directa o continuaves a la Peña Rubia de 955 metres d’altura i tercera de les opcions. Ací el grup s’ha dividit en aproximadament la meitat i la decisió de continuar ha significat en fer una ascensió no massa llarga però dura i continuada fins les 13:15h. que ha estat coronada i verificada per les fotografies que el sempre voluntari Paco Castelló deixa constància per als annals de l‘agrupació. El total d’ascens acumulat ha estat d’aproximadament 750 metres. El descens lent degut a  la grava solta i a la forta pendent ens ha dut de nou al coll de Peña Rubia i des d’allà hem salvat la forta pendent fins l’autobús a través d’un còmode camí en ziga-zaga que ha facilitat l’arribada al punt final sobre les 14h. Poc després el restaurant de l’Hotel Salvadora de Villena ens ha fet recuperar les forces de manera satisfactòria i ha servit de marc per al lliurament d’un petit obsequi al company Xavier Beltran Oliver pels seus primer 1.000 Kms. Enhorabona!!

AGiN

PS. Davant de les vacil·lacions entre Peñarrubia i Peña Rubia , ací s’ha optat per Peña Rubia per ser l’usada en els panel d’ubicació.