Descarregat el track

S’ha fet la marxa que tanca el 2022 i el dinar de Nadal. La ruta ha sigut una circular a la ciutat de Sagunt, passant per llocs molt interessants d’un lloc que té prou més de dos mil·lennis d’història. L’ha preparada Santiago Vandellós amb Fernando y Joaquín. Han assistit seixanta-tres companys.

L’autobús ens ha deixat a l’altra part del Palància, en una zona urbanitzada i no construïda. Un entramat d’avingudes i carrers. Comencem a les 8.44 h.

Eixim del PAI i pugem un poc, pegant-li la volta a la Muntanyeta de la Sonàmbula per zona de roques. Passem per un aljub i per l’alqueria de l’Aigua Fresca, que té una torre, que feia de torre de guaita per a vigilar possibles atacs de pirates.

Tornem a una altra avinguda de PAI. Passem pel motor d’aigua del Pla del Maresme.

Arribem al Centre Ocupacional de Sant Cristòfol. Allí comença l’accés peatonal a l’ermita de Sant Cristòfol. Una pujadeta amb baranes que arriba a l’ermita, del 1976, situada en un pujol.

Baixem per la part contrària. Camí del Canó, junt al barranc de Bonilla, que passa per baix de la séquia Major de Sagunt i arriba al llit sec del Palància.

Girem a l’esquerra, passem la CV-324, que va a Petrés. En un descampat pedregós esmorzem des de les 10.42 a les 11.08 h. La magnífica vista en un dia tan clar sobre els puntals germans del final de la Calderona, compensa la llàstima d’un abocador il·legal.

Ara, arribem a una esplanada d’una pedrera antiga, arribant a les restes de la ciutat ibèrica d’Arse (segle V a. De C.). Les grans pedres tallades i les restes dels murs testimonien una ciutat d’entre 8 i 10 Ha, amb doble recinte defensiu.

Baixem al poble, passant per la torre circular de Santa Anna, part de la muralla romana. Per un camí empedrat, pugem al Calvari. Passem per una porta del teatre romà. Per una senda de roca llisa que després és senda amb prou vegetació, arribem al mirador dels Tres Castellets.

Passem per una porta del castell de poca altura. Hi ha una baixada dificultosa. Uns altres troben una alternativa.

Arribem als carrers del poble. Al lloc a on estava la porta Ferrissa, en el barri del Raval. Una de les portes de les muralles medievals, que foren enderrocades entre el XVIII i el XIX.

Passem, en una plaça, per l’interessant Espai Arqueológic, que atresora restes de grans dimensions.

Passant el pont del riu, arribem a l’autobús, a on acaba la marxa a les 13.05 h.

Anem a dinar al Reino de Gilet. Molt bé el menú i la beguda.

Al final, brindis amb cava, gentilesa d’Agmt Senderisme.

El remat, repartiment d’honors i premis entre Hèctor i Rafa, del curs 2021-2022.

Paco Castelló: 8000 km

Manolo F. Feijoo: 6000 km.

Paco Yáñez y Santiago Vandellós: 5000 km

Prudencio Lara i Pablo Flández: 4000 km.

Javier Mir, Ricardo Valera i Paco Bonmatí: 2000 km.

Vicente Llopis: 1000 km.

José Luís Higón: VIN-I-CINC MILS.

Als primers classificats en el curs:

Toni Pastor, Gregorio Mora, Ricardo Mir, Paco Bonmatí, Félix Torres i Vicente Llopis.

I, finalment, guanyadors en la prova de regularitat: Ángel Gil, Joan Romero i Jordi Nogués.

Final de germanor i desitjos per a festes i l’any nou.