Descarregat el track

Hui ha tocat una bona marxa per Cirat, preparada coralment per José Ramón, Gregorio, Félix, Javier, Ricardo i Jaume. El cap, José Ramón. Quaranta-nou senderistes.
Cirat és la capital de la comarca de l’Alt Palància, amb uns 220 habitants. Està enclavada en un paisatge natural preciós a la vora del Millars. Els boscos ho omplin tot.
Comencem a caminar a les 9.10 h. Primer eixim del poble per un camí, que deixem de seguida per una senda ascendent. Un pal ja anuncia el Salto de la Novia. Pràcticament tot el temps seguirem un sender anomenat SL-CS.
Un pal, marca a l’esquerra la pujada al castell, que està en un promontori de 511 m d’altitud. Està en ruïnes. D’origen musulmà del s. XII, va pertànyer el rei Sayd Abu Zayd (carrer del moro Zeït, al costat de la plaça del Tossal, en el Carme).
Baixem del castell i la senda va junt al barranc de Las Salinas. Passem el barranquet de La Losa. A l’esquerra, marca la font del Piojo.
A les 10.33 h, la senda arriba a un camí. Un poc més avant, hem de saltar l’aigua del barranc de Las Salinas. Ací esmorzarem després, encara que abans hem de fer una cosa bonica. Visitar el Salto de la Novia de Cirat.
Enclavat en un amfiteatre natural de parets vertical, l’aigua cau sobre una bassa ideal per a prendre el bany a l’estiu. Baixem i pugem per unes escales.
Tornem al pas del barranc de Las Salinas d’adés i parem a esmorzar de les 10.55 a les 11.25 h.
Tornem uns metres pel camí per on hem vingut. Un senyalitzador marca a la dreta i cap a dalt el mirador d’El Salto de la Novia. Baixem per una escala d’obra. Fantàstica vista del salt i la bassa. Barana, taula i banc.
Al camí i a seguir amunt. És el camí d’El Mal Paso. La pujada seguida acaba a les 12.20 h junt al corral de La Noguerica. Continua el camí, ara un poc més estret, que va sense acabar de pujar al Macil (838 m). Després d’un xicotet camp llaurat per a caçadors, una senda puja al fabulós mirador de La Noguerica. Les 12.40 h. Espectacular. Gran vista. Cirat, als peus. A la dreta, la mola de Cirat. Extasiats.
Tornem per la senda, el camp llaurat i el camí. Una senda baixa per la dreta. Cap a la font de La Jarica. Entre molts pins, la senda arriba al camí d’El Macil. Per la dreta, és tot seguir-lo, sempre avall, arribant a Cirat a les 14.05 h.
Canviats, anem a dinar al restaurant Sorní. Bons plats i ben servits. La cervesa fa furor.
En acabar, Entre Toni Pastor pels seus esplèndids 5000 km i Vicent Soler per haver ampliat la família i reforçat la seua categoria de iaio, ens conviden a herbero Mariola, aiguardent Sabiduria i molts Ferreros.
Rafa proclama a Daniel Ferrer flamant Cavaller Senderista pels seus “primers” 1000 km (crec que Daniel, en les cames en porta un bon grapat més) i que este humil cronista n’ha fet 7000.
La setmana que ve, a Benidorm.