Descarregat el track

Un any més coincidint amb la Convenció de Majors de Telefonica-Benidorm 2019, hem realitzat una excursió circular molt interessant tota pel terme de la Vila Joiosa –per al naturals la Vila-, capital de la comarca de la Marina Baixa. L’excursió no podia estar millor preparada que per l’amic nascut a la Vila, Jeroni Lloret. Com ja és habitual quan coincidim amb la convenció, hem fet cap al punt de partida que era el poliesportiu Lloret de la Vila, dos contingents d’excursionistes el habituals procedents de València i el participants de la Convenció procedents de Benidorm amb part dels habituals i amb la incorporació d’animosos no habituals i forasters que han donat una nota novella i multilingüe al recorregut.

Amb aquesta composició a les 9.15 hores hem començat a caminar 77 senderistes en direcció al pantà d’Amadòrio inaugurat el 1957 sobre el riu Amadòrio que rep les seues aigües del riu de Sella i del barranc d’Orxeta. Al cap d’aproximadament 1 km hem arribat al cap d’amunt de la paret del pantà que es transitable per a vehicles “autoritzats” i vianants. Allà hem pogut observar les agitades –per un fort vent de ponent- aigües d’un pantà de reduïdes dimensions però que té una missió important al regular els excedents de les pròpies aigües i les del riu Algar amb el que està connectat subterràniament.

Per unes escales laterals hem baixat fins un camí perimetral del pantà de terra compactada. Al poc hem abandonat aquest camí perimetral i després de travessar la carretera que uneix la Vila amb Orxeta (VC-770),  hem continuat per un camí ample d’asfalt molt perjudicat que ha girat en direcció Nord i ens ha dut fins les restes d’un important rajolar el vestigi més important del qual és una imponent xemeneia.

Des d’allà ja per senda hem pres sempre direcció Est Nord-Est. En el seu camí a les 10.45 hem fet un alt per a esmorzar en un racó de poca vegetació –com tota la comarca-de bancals molt abandonats. No hem tardat massa en mamprendre la marxa i al poc hem aconseguint l’altura del pic de Damunt l’Horta de 271m d’altitud. A les 11.30 hores hem arribat a un puntal del camí que tenia una excel·lent vista, al front la Vila, més allà la mar, cap all Nord, Benidorm i seguint la costa pel Sud, la platja de Sant Joan i Alacant. A les nostres esquenes quedava la imponent massa del Puigcampana amb el seu “carreró” o canal de pujada a la nostra vista i al seus peus el poble de Finestrat. La visió del paisatge era nítida i clara –com poques vegades- gràcies a les importants ràfegues de vent canviant que ha bufat durant gairebé tot el matí i que s’ha endut la humitat atmosfèrica mar enllà.

Hem continuat faldejant i planejant la senda i virant cap al Est. En passar aquest punt la majoria ens hem allargat fins un puntal més avant que l’amic Jeroni ha descrit en la seua presentació assenyalat per una torre de conducció elèctrica on hem gaudit de l’observació del paisatge adés descrit més a prop de la mar.

Una volta arribats en aquest punt hem començat el camí de tornada per un camí alternatiu que a un nivell un poc més inferior al d’anada i en direcció ara Sud-Oest i Oest ens ha anat aproximant al punt de partida.

De nou tot arribant hem tocat la carretera CV-770 per uns 500metres i per un còmode carril bici que ens ha conduit sobre les 13.15 hores a la bonica entrada del pantà flanquejada per frondosos pins on ens esperaven els autobusos havent recorregut uns 13kms..

A les postres del bufet lliure de l’Hotel Palm Beach i en la seua escalinata d’entrada ens hem fet la tradicional fotografia de conjunt.

A G i N

PS Jeroni Lloret inclou ací en un pdf. la presentació de l’excursió amb interessants dades informatives.