Descarregat el track

Amb les botes mullades hem pujat a l’autobús hui degut a una lleu i realment passatgera pluja de matinada que ha caigut sobre València i que posteriorment ha desaparegut. L’autobús ha arribat a la plaça de l’ajuntament d’Aín a les 8.45hores i allà ens esperaven 7 companys que havien acudit amb cotxes particulars de tal manera que les 9 hores, 62 senderistes hem començat aquesta marxa per la Serra d’Espadà preparada per JV Pastor que ens ha proporcionat múltiples satisfaccions.

En començar l’ambient era fresc però l’atmosfera era tranquil·la. Hem travessat tot el poble d’Aín cap a l’eixida meridional i hem agafat una senda ascendent que prompte ha desembocat en una pista de muntanya, tot seguint el GR 36. Hem travessat per baix un esvelt pont de mig punt dit de la Caritat després d’haver deixat una bifurcació a dreta que serà el camí per on tornarem. També hem deixat darrere una furgoneta carregada de corfes de suro el conductor de la qual estaria tallant el preuat producte de l’alzina. Aproximadament als 3km, hem agafat una senda costeruda que ix per l’esquerra de la pista i pren  per poca distància una direcció Nord-Est que prompte rectifica en direcció Sud. La senda  porta una ascensió progressiva i forta i la vegetació és prou abundant de matolls i alzines sureres d’una verdor espectacular. Aquesta senda ha desembocat en la collada de Barres per on passa una pista forestal que duu a Aín al punt on el traçat del nostre camí entra al terme municipal d’Eslida. Als seus voltants i sent les 10.00 hores hem parat a esmorzar. A l’acabament, el grup B ha decidit tornar-se per la pista que condueix a Aín tot seguint una direcció Nord i abans d’arribar al poble han visitat les restes del Castell de Benalí.

El gros del grup hem seguit per una senda que en direcció Sud es separa del GR36 i que és molt transitable ja que ha estat recentment desbrossada en un llarg recorregut. La senda continua en ascens progressiu fins que arriba a a la cresta de la serralada en un punt que fa un angle tancat a dreta i on conflueixen els termes d’Eslida, Aín i Xóvar. El camí pren la direcció Oest i segueix la cresta que primer separa els termes d’Aín i Xóvar i al poc separa els termes d’Aín i Assuevar. No lluny d’aquest punt i dirigits pels germans Soler, un petit grup hem visitat les restes d’una nevera de muntanya de proporcions considerables i mig coberta de malesa.

Hem seguit la cresta durant un llarg tros i abans de que la senda tombe en direcció Nord i s’endinse en el terme d’Aín de nou, hem arribat a la Penya Blanca a les 12.00h –altura màxima del dia de 974 metres d’altitud i allà ens hem fet la fotografia de grup. La vista des d’aquest punt era magnífica veient per l’oest les poblacions de Viver, Xèrica, Altura i Sogorb i tota la Vall del Palància. Pel Sud el Cam de Morvedre, l’Albufera i fins i tot la cresta del Montgó. Pel Nord la visibilitat era menor però era el Penyagolasa que apareixia d’entre els núvols baixos.

A continuació el camí baixa a la collada que separa la Penya Blanca del Tossal Gros i una volta superada la collada, mamprenem la pujada a aquest tossal que el remarca un peiró de pedres soltes on hem arribat a les 12.40hores.

A partir d’ací es comença un pronunciat descens d’una verticalitat considerable que el traçat de la senda suavitza a base de ziga-zagues. Hem tocat tangencialment una carretera asfaltada en molt mal estat per la pràctica del ciclisme d’acord amb l’observació de l’amic Pepe Benet i la senda, mantenint el descens ràpid, arriba al peus del Castell de Benalí. La majoria s’han acostat al castell i han tornat a aquest punt per a continuar cap la destinació final d’Aín on hem arribat a les 14.30hores després d’haver recorregut 14 kms i haver fet una ascensió acumulada de 670metres

A les postres del dinar de Casa Paquita d’Eslida –que la mestressa ens ha servit amb la seua habitual simpatia- s’han celebrat el 3.000km dels amics Joaquin Fernández i Fernando Martí i s’han anunciat les fites aconseguides pels senderistes J. Ramon Domingo i Hèctor Romero -6.000kms- i Joaquim Soler de 5.000Kms.

Des d’ací la més cordial enhorabona a tots pels èxits muntanyencs aconseguits!!!